But time is like the ocean, you can only hold a little in your hands

Natten till idag bjöd på 3 timmars sömn och imorse så vaknade jag 10 minuter innan jag skulle befinna mig på min första dag på nya jobbet. Det är i såna ögonblick man vill radera sig själv och sluta existera. Men jag hann, och ni kan ju själva föreställa er nöjdheten i min röst när ni läser det.
 
Dagen gick galant, trots att den var lång. Men överlag en bra dag helt enkelt. Omöjligt att klaga om man jämför med gårdagen så att säga. Nu kom jag hem för ett tag sen och har hunnit byta om och ska snart åka till bussen. Ska möta Emy och köra ett bodycombat pass på SATS. Konstigt nog så längtar jag. Sen får vi se vad kvällen erbjuder, ser bra ut i alla fall.
 
Mamma öppnade nyss dörren till mitt rum, kollade på mig och sa att jag är en fin person med ett stort hjärta och att jag ej ska ändra på det, sen log hon och stängde dörren igen. Helt spontant sådär. Det mina vänner, det gjorde min dag. Och min morgondag med för den delen. Ibland känns det som att hon kan läsa av mig som en radar, dom orden kunde inte ha kommit lägligare. På riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0