We can collide, we can collide

Mitt hjärta smälter när jag hör en fyraåring som ska predika om kärlek. Mitt hjärta smälter när ingen annan fröken förutom "världens bästa fröken Lisa" duger. Mitt hjärta smälter när sju barn bråkar om vem som ska få hålla mig i handen på skogspromenaden. Mitt hjärta smälter när jag går hem med sjuhundraelva nya teckningar i min väska varje dag. Mitt hjärta smälter när vi har vilostund och jag får tjata om att alla ska ligga ner och när jag sedan reser mig upp från golvet för att kolla läget hör jag 23 barn i kör "Lisaaaa, ligg ner". Jag trivs på mitt jobb, och det känns bra. Väldigt bra.

Jag har varit en hard working woman den här veckan och tanken på att det är fredag imorgon placerar sig fint i mitt tankeomlopp. Jag har faktiskt haft en vecka som jag rankar på topp. Men tyvärr är det som dom säger, när en sak går bra så går det dåligt med något annat. För i varje solskenshistoria finns det dessvärre regnmoln också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0