Something about knowing when it's right

Igår var jag så känslomässigt utmattad att jag somnade i samma sekund som jag la mig i sängen. Totalt slutkörd i kropp och själ. Vaknade även sent idag och suckade lättnadens suck i morse när jag insåg att jag var ledig och inte alls försovit mig eller dylikt. Skön känsla.
 
Dagen har spenderats i goda vänners sällskap. Skrattat, pratat och bara varit. När Ida och Julia sysslade med annat så hjälpte jag Idas lillasyster med hennes läxa, överlycklig liten tjej och jag lika glad. Sen bakade vi tårta och firade deras pappa som fyller år idag. Det är så skönt att vistas hemma hos familjen Bimer, nu är jag inte direkt ny i huset utan snarare en stammis, men det är ändå alltid en speciell känsla att komma dit. Och det tog emot i hela kroppen att krama Ida hejdå, för den närmsta månaden. Min pärla. I morgon när jag vaknar är hon på andra sidan jordklotet och 12 timmar bort med flyg.
 
Annars då.... Allt jag vet just nu är att morgondagen kommer bli kanon för jag har den planerad in i minsta detalj. Sen har jag fullt upp tills helgen och helgen kommer även den bli en höjdare. Kl 13.00 på Lördag går mitt och Jessicas tåg. Det mina vänner, det är något att se fram emot. Kan inte klaga, även om jag så skulle försöka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0